Thursday, January 7, 2010

Lama menyepi.....

1. Sudah lama rasanya saya menyepi dari dunia blogging ini, dek kerana penangan Facebook, saya terleka seketika.

2. Setiap manusia mempunyai pendapat mereka yang tersendiri, termasuklah saya dan anda pembaca. Bukan itu sahaja, pentafsiran pendapat seseorang juga berbeza antara kita.

3. Jadi, apa kesimpulannya? Perlu untuk kita meneliti konteks penceritaan dan situasi sesuatu keadaan sebelum mentafsirnya. Melihat persamaan yang wujud dalam sesuatu pendapat dan hal lebih baik dari mencari sesuatu perbezaan yang memecah belahkan.

4. Di harap, perkongsian janaan idea saya ini dapat dikongsi bersama anda pembaca. Saya tidak mempunyai apa-apa kepentingan dalam mana-mana persatuan, jadi saya bebas mencoret dan memberi idea selagi tidak melanggar AUKU (sebab saya masih lagi menuntut di UMS) dan juga Perlembagaan negara serta Akta Hasutan dan Mesin Cetak.

5. Memulakan rentak penulisan sempena azam baru tahun 1431 Hijrah ini, saya berharap agar penulisan saya dapat memberi input kepada para pembaca untuk dibahas dan diulas. Jika ianya satu keburukan, jadikanlah ianya suatu iktibar dan tauladan pada anda.

6. Salam ziarah dan Selamat Berblogging!!!

3 comments:

master mazeen said...

selamat mengatur rentak...
rentak ku juga terhenti dek penangan facebook...hahah

NIVYANFAZZA said...

but zam, i always follow your blog.....keep it up friend!

master mazeen said...

okey!!!